יום ראשון, 24 באפריל 2011

הגישה האנליטית להימורים


במושב הפתיחה של כנס SAS האחרון בלאס וגאס נאם בכשרון רב גארי לאבמן (Gary Loveman) המנכ"ל של Caesars Entertainment החברה שמנהלת את מלונות Caesars Palace, Harrah’s, Rio ורבים אחרים ברחבי העולם. אומנם השם שלו מזכיר יותר שם-במה של רקדן צ'יפנדלס (שכמובן, גם הם מופיעים בלאס וגאס) אבל כפרופסור לכלכלה ב – MIT וכמנכ"ל חברת ההימורים הגדולה והריווחיות בעולם נראה שמזל שהוא בחר במסלול קריירה אחר.

בשנים האחרונות המונח "אנליטיקה עיסקית" נהפך לדבר הבא בעולם העסקים. כמעט כל חברה היום טוענת שהיא "מבינה" את הלקוחות שלה ומנתחת אותם למוות אבל לא הרבה חברות אמיצות מספיק לסגור את המעגל וממש לפעול (כלומר להוציא כסף) על סמך תוצאות הניתוחים האנליטיים ולעשות את זה באופן שוטף כחלק ממודל העבודה היומיומי שלהם והצורה שבה הן מתנהלות ומנוהלות.

בחברה של לאבמן אנליטיקה היא הדרך שהם בחרו להתמודד בשוק ההיפר-תחרותי של ההימורים והם מתקדמים בה במלוא הקיטור. לדוגמא, בכל שנה הם מוציאים 5,000 טיסות מערים שונות לבתי קזינו שלהם ברחבי ארה"ב כדי לנצל קיבולת זמינה בערים כגון לאפלין בנבדה שיש להן פחות אפּיל תיירותי. ההחלטה למי ממליוני האנשים בבסיס הנתונים שלהם לפנות, מתי לפנות ועם איזו הצעה לפנות מבוססת על ניתוחים אנליטים הנעשים ע"י אנשים חכמים העושים שימוש בכלים מתקדמים – של SAS כמובן.

אומנם Caesars Entertainment הגיעה לרמה מרשימה באנליטיקה עיסקית אבל כדי לשמור על מיקומה בשוק הם חייבים להמשיך להתקדם ולהתפתח ונראה שתחום ה – "Text Analytics" מהווה את איזור הספר החדש. שניים ממשתתפי כנס SAS ששהו במלון Harrah’s סיפרו שנתקלו במספר בעיות שהם מיהרו לפרסם מעל דפי האינטרנט ואם החבר'ה של לאבמן היו עושים שימוש בכלי Text Analytics יתכן והבעיות היו מאותרות ונפתרות בצורה מוצלחת יותר מבחינת כל הגורמים המעורבים.

חגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה