יום רביעי, 20 באפריל 2011

דברים שאפילו המדריך למשתמש לא יודע

כריס המדינגר העלה לבלוג שלו לא מזמן פוסט על יכולת לא מתועדת מעניינת ב – SAS ל - Windows: טבלאות שהשם שלהן מתחיל ב – “_to” פשוט לא מופיעות ברשימת הטבלאות בתיקיה, בפלט של proc datasets או על רשת הפרויקט ב – Enterprise Guide. הטבלאות קיימות וניתן לעשות בהן שימוש כבכל טבלה אחרת אבל הן פשוט נסתרות מהעין.

יכולות לא מתועדות (undocumented features) הן כל מיני אופציות ואפשרויות בתוכנות (ולעיתים גם במוצרים פיסיים) שהיצרן, מסיבות שונות, בחר שלא לחשוף אותן באופו רשמי לציבור המשתמשים ע"י תיעודם במדריך למשתמש של התוכנה או המוצר.

לאחר עשרות שנים של פיתוח, תוכנת ה – SAS מכילה לא מעט תכונות נסתרות שכאלו, חלקן מתוארות במסמך הזה שהוצג בכנס משתמשי SAS בשנת 2004 ע"י ווי צ'אנג.

הסיבה שתכונות שימושיות שכאלו לא זוכות להיות מתועדות היא שהחבר'ה ב – SAS מתכננים שבשלב כלשהו הן ישתנו או שיוסרו לגמרי ולכן אין טעם לעודד את המשתמשים לעשות בהן שימוש. למשל, היכולת של הסתרת הטבלאות שציינתי קודם לכן כבר לא תעבוד יותר החל מ - SAS 9.3 האמורה לצאת ברבעון השלישי של השנה.

מצד שני, ישנן יכולות שמזלן כן משחק להן ולבסוף הן זוכות לתיעוד כדת וכדין. לדוגמא, הפונקציות להשוואה בין מחרוזות חלקיות ב – proc sql שצוינו במסמך של ווי צ'אנג שניתן לראות את התיעוד הרשמי שלהן כאן.

חגי

תגובה 1:

  1. פוסט מאוד אינפורמטיבי, תודה רבה!!
    בהחלט יש פה המון המון דברים שלא ידעתי

    מתכנת אקסס

    השבמחק