יום שבת, 7 במאי 2011

דברים שראיתי בוגאס

אחד היתרונות של כנסים למיניהם שניתן לראות מספר גדול של משתמשים בבת אחת ולבצע כל מיני ניתוחים דמוגרפים בלתי מדעיים בעליל. כנס SAS האחרון בארה"ב נתן לי הזדמנות מצוינת לראות מה נשמע עם קהל משתמשי ה – SAS בעולם.

האם אתם נמנים על האנשים ש - SAS מעלה בראשם דימויים של אנשים לבני שיער וזעופי מבט? בחינת המוני האנשים הנודדים במסדרונות האינסופיים ובחדרי ההרצאות דווקא העלתה לא מעט גברים ונשים צעירים, בשנות העשרים והשלושים לחייהם, שנסעו מאות ואלפי קילומטרים כדי ללמוד ולדעת יותר על  SAS (טוב נו, יכול להיות שהעובדה שכנס היה בלאס וגאס גם קצת עזרה).

מפתיע? לי זה דווקא מאוד הגיוני.

כמות המידע הקיימת והנוצרת בכל יום מעולם לא היתה גדולה יותר. מעבר לכמות, המידע נהפך היום לחומר גלם ממנו ניתן, בעזרת כלים מתאימים וכח אדם מיומן, לייצר מוצרים חדשים – כלומר ידע נוסף. לדוגמא, זהו הרעיון הבסיסי בכריית נתונים ובחיזוי – ניתוח כמויות גדולות של נתונים לשם ייצור מסקנות שימושיות חדשות.

בדומה לגידול הביקוש לחרשי ברזל במהפכה התעשייתית של המאה ה – 18 כך גדל הביקוש ל – "חרשי מידע" במהפכת המידע של ימינו. תיאור התפקיד המדויק של "חרש מידע" (או "חרשת מידע") עדיין לא ברור לחלוטין אבל יש לו לא מעט נקודות השקה עם מקצוע הסטטיסטיקאי. לא פלא, אם כן, שהאל ואריאן, הכלכלן הראשי של גוגל, טוען במאמר הזה של האקונומיסט ש: "תפקיד הסטטיסטיקאי יהפך לתפקיד ה – "סקסי" ביותר בסביבה".

מסקנה זו לא נעלמה מעייניהם של האנשים הנמצאים בצומת דרכים בחייהם ושצריכים לבחור בתחום התמחות שיפרנס אותם בשנים הבאות כך שרבים מהם בוחרים להתמחות בתחום עיבוד וניתוח המידע.

בניגוד לחרשי הברזל במאה ה – 18 שהדרך היחידה שלהם ללמוד את המקצוע היתה כעבודה כשוליה בצמוד לבעל מקצוע ותיק, היום יש מגוון רחב יותר אפשרויות הכשרה. לימודים אקדמאים, קורסים וכן, גם כנסים, בדומה לכנס SAS, מהווים חלק מתהליך היצירה והלימוד השוטף של חרשי המידע המודרניים. דרך אגב, השנים שעברו גם לא ביטלו את חשיבות הלימוד תוך כדי העבודה הן רק שינו את שמו ל - “Mentoring”.

עיבוד מידע בקנה מידע תעשייתי דורש גם כלים תעשייתים. יכול להיות שאני קצת משוחד, אבל, לדעתי, שפת ה - SAS והכלים השונים המפותחים ע"י חברת SAS, מהווים את ארגז הכלים המקיף והמוצלח ביותר לעבודה עם מידע ונתונים. כך שאין זה מפתיע ש – "חרשי מידע" רבים בוחרים להשקיע את זמנם ואת כספם בשיפור שליטתם בכלים השנים שחברת SAS מציעה להם.

אם אתם רואים את עצמכם כ - "חרשי מידע", בין אם בתחילת דרכם המקצועית או "אומני מידע" ותיקים עם עשרות שנות ניסיון, בקרו בכנס SAS-ישראל הקרוב ותראו איך SAS יכולה לעזור לכם לבצע את עבודתכם טוב יותר.

חגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה