יום שבת, 19 במרץ 2011

מעיינות ספינת הקיטור

חברת SAS הינה חברה חברת התוכנה הפרטית הגדולה בעולם וכחברה פרטית המניות שלה לא נסחרות בבורסה כלשהי. כמובן שיש לכך יתרונות רבים שהעיקרי מביניהם הוא אי הצורך לרצות את תאבונם הבלתי נגמר של בעלי מניות עלומי שם על ידי חלוקת דבידנדים נדיבים והתמקדות אובסיסבית בשורה התחתונה.

מכיוון שהחברה לא תחת לחץ לריצה אינסופית אחרי עוד כמה דולרים לרווח היא יכולה להסתכל רחוק יותר קדימה להשקיע את ממונה בדברים ארוכי טווח כגון העובדים שלה או במחקר ופיתוח. לדוגמא, בשנת 2009 SAS השקיע 23% מהפידיון שלה במו"פ לעומת 14.6%  של מיקרוסופט ו – 2.3%(!) של אפל.

כמובן שאין טוב בלי רע והחסרון הוא פחות סיקור של התקשורת בכלל ושל אנליסטים העוסקים בתחום המחשוב בפרט. כדי לוודא שקולה של SAS נשמע חזק וברור בעולם ה – IT החברה מקיימת פעם בשנה כנס אנליסטים אקסלוסיבי ומדוגם ומציגה בו את תוכניותיה לעתיד. הכנס מתקיים באתר הסקי בעיר עם השם הציורי Steamboat Springs ("מעיינות ספינת הקיטור") שבקולרדו, ארה"ב.

הסקרנים מבינינו שלא זכו להיות נוכחים בכנס מוזמנים לקרוא את תיאוריהם של האנליסטים סינדי האוסון, ג'ימס טיילור ומרק סמית שכן השתתפו בו אך, ראו הוזהרתם, פרנסתם של אנשים אלו תלויה ישירות ביכולתם המילולית כך שאין זה מפתיע שהפוסטים שלהם ארוכים כאורך הגלות.

סיכום קצר יותר ניתן למצוא בבלוג של SASCOM – העיתון הפנימי של SAS – ואם ננסה לקצר אפילו את זה אז הנקודות העיקריות הן:

1.       דגש על הממשק. SAS הפנתה 300 תכניתנים ממשימות אחרות לעבודה על שיפור הממשקים הגרפים של הכלים השונים של SAS. ניצנים ראשונים ניתן לראות כבר בגירסאות 4.3 של Web Report Studio ושל ה - BI Dashboard אבל זו רק ההתחלה.

2.       BI Everywhere – היכולת לעשות שימוש בכלי בינה עיסקית (BI) שונים (דוחות, Dashboard-ים וכו') בכל מקום ובכל כלי בין אם זה מחשב שולחני, טלפון חכם או טאבלט כמו ה - iPad. החוכמה היא ליצור את התוכן פעם אחת ולהתאים אותו אוטומטית לפורמטים וליכולות הקיימות בכל אחד מהכלים. צעד הראשון בכיוון זה הוא הסכם שיתוף הפעולה עם חברת RoamBI שנחתם זה מכבר.

3.       גירסת 9.3 של SAS אמורה לצאת בסתיו עם דגש על שילוביות בתשתיות ה – IT של הארגון וקונספט ה – High Performance Computing (לצערי לא הצלחתי לחשוב על תרגום מוצלח לעברית - המלצות יתקבלו בברכה) שנרחיב עליו בפוסט נפרד.

4.       פתרון חדש לניהול ותפעול מרכזי קשרי לקוחות (Contact centers) כמו גם עדכונים לפתרונות ה – BI, חיזוי, גילוי הונאות ואנליטיקת לקוחות ועוד.

נראה שהולכת להיות שנה מעניינת (וניידת...)

חגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה