יום שני, 6 במאי 2013

איש הברזל


שלום,

ביום חמישי האחרון יצא בארץ סרט הקולנוע "איירון מן 3". אם אתם תמהים מה הקשר בין הבלוג הזה שאינו עוסק בקולנוע (כמעט), בקומיקס או בגיבורי-על (שאינם SAS-ניקים) לבין סרט המבוסס על גיבור-על בקומיקס של חברת מארוול אז המשיכו לקרוא.

הסרט עוסק בחייו ופעילותו של אייל-תעשיה בשם טוני סטארק המנצל את שעות הפנאי שלו לטיסה בחליפת מתכת אדומה. כמו כל אייל-תעשייה מר סטארק נזקק למשרדים מודרניים עבור עסקיו ולמרות שתקציב הסרט הוא 175 מיליון דולר ההפקה החליטה לחסוך ולעשות שימוש בבניינים קיימים במקום בניית סט עבור הצילומים.

לאחר בדיקת מספר אתרים, הקמפוס העולמי של חברת SAS בעיר קארי שבצפון קרולינה ובמיוחד בנין C המכיל את מרכז הכנסים של החברה, נמצא כבעל המראה העתידני המדיוק הנדרש לשם הצילומים. הסמלילים של SAS הוחלפו למספר שעות לאלו של תאגיד סטארק הבדיוני לחלוטין (אך בעל ערך Wikipedia משלו) ולרשימת האורחים הנכבדים בקמפוס של SAS התווסף גם רוברט דאוני ג'ונייר המגלם את גיבור הסרט - איירון מן.

כמובן, בכל סט צילום נדרשים גם כמה ניצבים, ועובדי SAS שענו על שלושת הדרישות ההוליוודיות של ההפקה - לבושים היטב ומטופחים, בעלי מכוניות מפוארות ובני פחות מ – 50 - הוזמנו להופיע ברקע של מספר סצינות.

לפני היציאה לדרך, חברת ההפקה הציגה את הדרישות שלה בפני האחראים מחברת SAS לשם קבלת אישורם לתחילת הצילומים. מכיוון שמדובר בלא מעט טרחה מצדה של חברת SAS הנושא הובא לאישורו של המנכ"ל – ד"ר ג'ים גודנייט. הוא אישר את הצילומים והסיבה שהוא נתן לאישור מייצגת את החזון של SAS לגבי היחס לעובדים ומסבירה מדוע היא נבחרת באופן עקבי לאחת החברת שהכי טוב לעבוד בהן. בתרגום חופשי שלי הסיבה שד"ר גודנייט נתן היא: 

"כי אני חושב שהעובדים יאהבו את זה".

ניתן לקרוא פרטים נוספים על הנגיעה בחלום ההוליוודי בבלוגים של עובדי חברת SAS פה וגם פה.

חגי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה